onsdag 26 januari 2011

25 jan Huay Yang- en helt vanlig dag

Klockan är nio och familjen vilar upp sig i sovrummet med AC på inför nästa punkt på schemat, poolbad. Innan dess har det faktiskt både hunnits med 1timmes löprunda för min del och 1 timmes promenad för Andreas. Pannkaksstekning och frukosrt på en alltför solig och varm altan. Jag funderar på om jag skall låna grannen cykel och åka iväg och se om jag kan ordna ingredienser till kanelbullar. Mamma var ju så snäll och tog med sig torrjäst ned, så den svåraste nötet är nog knäckt. Att ta cykeln och cykla iväg helt själv känns riktigt lyxigt, jag får lite "Kuba- känsla" i hjärtat. På Kuba cyklade vi också mkt samtidigt som svetten rann efter 2 min i solen. Och standarden på cykeln är ungefär den samma. En något för låg rostig cykel utan växlar som får punktering minst varannan dag. Det enda som skiljer är att här inte finns en cykelslangsreperationskille i varje skrubb, men så är ju dettta stället något mindre än Havanna också ;)

Nä, nu får jag nog förverkliga mina kanelsbullsplaner när jag skrivit det här. Uppdaterar med bild på dem senare.

Här kommer en bild. Efter många om om men blev det kanelbullar utan pärlsocker, gräddade i grannens ung. Nu sitter jag och väntar på att kolapajen skall bli klar också. Kanske kommer bild på den imorgon.

1 kommentar:

  1. Mums! Kanelbullar, undrar just hur de thailändska smakar. Glöm inte bild

    SvaraRadera