lördag 21 juli 2012

Minori

Då var vi framme i Minori på Amalfikusten som jag har så fruktansvärt svårt att komma ihåg namnet på. På vägen hit åkte vi förbi ett kloster i bergen med ett stort kors utanför. Jag skulle då vara pedagogisk och berätta för barnen att det var ett kloster vi åkte förbi och att det i det bodde nunnor eller munkar. Då sa Kevin " Jag gillar munkar, är det i kloster man bakar munkar?" Vad svarar man på det.... =) En vetgirig 7 åring som vill veta allt men ibland orkar man bara skratta istället för att förklara och sedan få tusen följdfrågor.
Sista biten hit var riktigt krokig och smal. Tur bussarna har tutor så man hör dem om man får möte i en kurva.
Vi har nu checkat in på hotel Settebello och hunnit med bad vi stranden och hyra trampebåt och kolla in de vackra kusten från havet. Nu är det mys på hotellet (Andreas har jag skickat iväg för att ta en öl, han behövde lite egentid, var lite grinig tycker vi andra ;) ). Kevin löser sudoko, jag bloggar och Junia, ja vad hon gör vet man aldrig....



1 kommentar:

  1. Munkar är gott! Du skulle platsa på vilken SO-lektion som helst!!! Kram

    SvaraRadera