måndag 14 mars 2011

14 mars Bangkok

Då har vi varit i Bangkok och flyger imorgon till Kuala lumpur.
Min inställning till Bangkok har alltid varit sådär. Men efter dom här tre dagarna har jag ändrat mig.
Här finns väldigt mycket att göra. Här finns ett och annat köpcenter att springa runt på med allt från kopier till lyxbutiker. När inte ens en rör läggare har råd att gå in då är det dyrt.
I söndags var vi på ett akvarie med allt från hajar till ormar. Kevin vågade klappa en stor boa han tyckte det kändes som att klappa en skinnjacka. Däremot Junia var lite mer tillbaka dragen. Medans vi var på akvarie så sprang Madde runt och shoppa på ett varuhus som heter MBK. Varuhusen här är riktigt stora så  man behöver ett antal timmar på sig  bara för att ta sig runt.
Idag tog vi oss med skytrain ner till floden för att åka båt. Med båt tog vi oss till världen stösta liggande buddha som är 42 meter lång. En rejäl pjäs. Sen var tanken att vi skulle till ett tempel och ännu en buddha.
Men det var riktigt varmt och barnen orkade inte riktigt.(inte jag heller) Så istället tog vi en taxi till MBK och gick på resturang.
Sen efter maten var det dags för 3D bio. Det var faktiskt riktigt bra. Men det tyckte nog inte Junia som somna i mitt knä. Men det var nog lungnast så för hon har lite svårt att sitta still.
Kvällen börjar närma sig så barnen fick välja mat så det blev äkta thai mat nämligen MC. Själv var jag inte sen att haka på.
Nu är det läggdags för vi ska upp tidigt i morgon.
Sprang föresten på en gammal vän i söndags se bild

Stranden i Mae phim
Kevin och Junias kompis som heter Engla lih hennes familj hade hus på samma område som oss.
Även här hade Engla lihs familj en lägenhet på 160kvadrat tyvärr var den uthyrd så vi kunde inte gå in o kolla.
Men ska man hyra lägenhet så hyr i detta område helt ny byggt och riktigt lyxigt.

Vårat hus vi hade hyrt.Där ser ni vad vi hade råd med.Skämt åtsido ett väldigt fint hus.
Den liggande buddhan
Kevin och Junia käkade lite våfflor till frukosr
Ute på våran båttur i Bangkok
Ett tempel längs floden.

Min gammle kompis.Vi hade riktigt kul när vi var ute en kväll, han var väldigt tyst men men han är ju känd.

1 kommentar:

  1. Hej Junia!
    Jag har också en Milantröja, visst är den snygg. Heja Zlatan!

    Kram Hugo

    SvaraRadera