söndag 27 februari 2011

28 februari Koh Chang

Ja då var vi tillbaka på Koh Chang. Efter 3 dagar på Koh Mak. Koh Mak får godkännt man hade nog lite förstora förväntningar på ön. Det som förstörde ön mest var allt skräp som kunde ligga lite överallt och boendet kunde vara lite fräschare med tanke på vad det kostade. Annars var det en lugn ö och hade thailändarna bara tagitt hand om ön så skulle den nog fått bättre betyg.
Till Koh Chang kom vi igår och skulle kolla in vårt nya porträtt som vi beställt. Vårt första intryck var sådär men efter att talat med målarmäster så verkar det nog bli bra när den blir klar.
Själv besökte jag frisören igår efter  4 månaders sammlande. Jag letar upp en frisörsalong som såg bra ut.
Vi pratade inte riktigt samma språk utan jag får peka på en bild istället.Jag pekar på en bild av Beckham och tänkte att det blir bra. Men efter 30 sekunder så inser jag att det blir nog ingen sån frisyr. Jag var nog hennes/honoms första kund. Men men det växer väl ut det också. Där passar väl uttrycket same same but diffrent in ganska bra.
I koh chang stannar vi 3 nätter till.Sen beger vi oss till ett ställe som heter Mae pim där vi har hyrt ett hus i 9 nätter. Ska bli skönt med lite större.
Annasr mår vi bra har varit lite sämre väder ett par dagar nu med lite regn. Madde kom precis in efter en löprunda och sa att det spöregna ute.
Fundera på om jag och Kevin ska åka till cookies drivingrange och slå lite bollar,får passa på att träna nu in för vårens comeback.
Junia o Kevin mår bra Junia säger att hon vill plocka bär i stugan, dom kanske börjar längta lite hem. Men som sagt tiden går fort och det är bara 4 1/2 vecka kvar. Personligen tycker jag det ska bli rätt skönt att komma hem till vardagen. Förhoppningsvis kommer våren om en månad och man tar fram grillen.
Ha det gott därhemma och glöm inte ta på er ordentligt.

1 kommentar:

  1. Ja Andreas, våren är faktiskt på gång. Det börjar nu vara plusgrader, och det känns himmelskt. Vi räknar kallt med att ni tar med er lite värme när ni kommer hem (eftersom det varit kallt sen ni åkte)

    SvaraRadera